Om du inte är nöjd
Har du synpunkter på handläggningen av ditt ärende, det beslut du fått eller upplever du att du blivit illa bemött? Läs mer om hur du går vidare här.
Råd, tips, guider och förklaringar om olika situationer. Vi berättar till exempel hur Mina sidor fungerar, vad man ska göra om man inte är nöjd, eller vad man ska tänka på om man funderar på att anlita ett ombud.
Har du synpunkter på handläggningen av ditt ärende, det beslut du fått eller upplever du att du blivit illa bemött? Läs mer om hur du går vidare här.
Har du funderat på om ett ombud ska hjälpa dig? Tänk på att vissa ombud tar betalt. Vi på Afa Försäkring hjälper dig utan kostnad.
Mina sidor är dina personliga sidor hos Afa Försäkring. Det är här du loggar in för att göra anmälan eller följa och komplettera ditt försäkringsärende hos oss.
Du kan få din post från Afa Försäkring digitalt på två olika sätt: Mina sidor på Afa Försäkring eller Kivra. Du behöver BankID för att ta emot digital post.
Det ska vara enkelt att anmäla ett försäkringsärende och få ut sin ersättning. Därför ber vi dig hjälpa oss genom att berätta om din roll och typ av anställning innan du besöker vår webbplats. Läs mer om hur det fungerar här.
Här hittar du förklaringar till vanliga ord, begrepp och förkortningar, som vi använder på webbplatsen.