Foto: Pixabay
Digital brevlåda – två att välja mellan
Du kan få din post från Afa Försäkring digitalt på två olika sätt: Mina sidor på Afa Försäkring eller Kivra. Du behöver BankID för att ta emot digital post.
Mina sidor på Afa Försäkring
På Mina sidor på afaforsakring.se kan du skicka in en anmälan eller komplettera ett ärende. Ärendena på Mina sidor handlar om försäkringar för sjukdom, arbetsskada och föräldrapenningtillägg. För övriga försäkringar behöver du skicka in en blankett.
När det finns något nytt om ditt ärende på Mina sidor meddelar vi det via e-post eller sms. På Mina sidor kryssar du i om du vill få all post från oss digitalt på Mina sidor. Du kan också välja alternativet "papperspost eller Kivra". Det betyder att om du har en digital brevlåda hos Kivra eller så skickar vi din post dit, i annat fall skickar vi pappersbrev med posten.
Klicka på Logga in i sidhuvudet för att komma till Mina sidor. Du loggar in med BankID.
Information om hur vi hanterar personuppgifter
Digital brevlåda från Kivra
Om du har en digital brevlåda får du automatiskt digital post från Afa Försäkring och andra företag och myndigheter som är anslutna till Kivra.
Din digitala post ligger hos Kivra tills du själv väljer att radera den.
Har du inte en digital brevlåda kan du skaffa det via Kivra
Du behöver BankID för att komma igång.
Om det är något företag eller myndighet du inte vill få digital post från, behöver du välja bort det företaget i din digitala brevlåda. Gör du inget val får du digital post från samtliga som erbjuder detta hos Kivra.
Video: Kom igång med Kivra
Så här fungerar Kivra
Kivra är Sveriges största digitala brevlåda.