Information om person­uppgifter för besökare i våra lokaler

Denna information gäller dig som är besökare i Afa Försäkrings lokaler.

I nedanstående text beskriver vi hur vi behandlar dina person­uppgifter. För generell person­uppgifts­information som gäller alla kategorier av registrerade, om till exempel vilka rättigheter du har, var dina person­uppgifter behandlas och lagras eller vart du kan vända dig om du anser att vår behandling inte sker i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning, kan du läsa mer på Så behandlar vi personuppgifter.

Skriv ut sidan

Om du vill skriva ut denna information så finner du utskriftsfunktionen längst ner på sidan.

1. Vilka person­uppgifter behandlar vi och varför?

Säkerhet

Vi behandlar dina person­uppgifter för att erbjuda en trygg och säker miljö till samtliga som vistas i våra lokaler. Detta sker genom besöksregistrering, inpasseringskontroll, legitimationskontroller och även genom kameraövervakning av fastighetens gemensamma områden.

Kategorier av uppgifterLaglig grund för behandlingen
Identitets­uppgifter, Arbetsgivare, Kontakt­uppgifter, Foto av legitimation, FilmVårt berättigade intresse av att erbjuda en trygg och säker miljö i våra lokaler.
LagringstidUppgifter i besöksregistreringssystemet sparas i 24 timmar och videoupptagningen raderas efter 14 dagar. Vid legitimationskontroll sparas uppgifterna av bevakningsbolaget i 18 månader.

2. Varifrån samlar vi in uppgifter om dig?

Dig själv

Vi samlar in uppgifter om dig genom att du fyller i dina uppgifter i besöksregistreringsmodulen. Vi samlar även in videomaterial från våra övervakningskameror när du besöker våra lokaler.

3. Överföring och utlämnande av person­uppgifter

När det är nödvändigt lämnar vi ut eller överför dina person­uppgifter till följande kategorier av mottagare.

Tjänsteleverantörer

För att uppfylla ändamålen med vår behandling av dina person­uppgifter som angivits ovan anlitar vi i förekommande fall tjänsteleverantörer, som behandlar person­uppgifter på vårt uppdrag. Dessa tjänsteleverantörer får endast behandla dina person­uppgifter enligt våra uttryckliga instruktioner och får inte använda dina uppgifter för egna ändamål. De är även skyldiga enligt lag och avtal att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter.

De kategorier av tjänsteleverantörer som vi delar dina person­uppgifter med är säkerhetstjänsteleverantörer, tjänsteleverantörer av besökshanteringssystem och tjänsteleverantörer av kameraövervakningssystem.

Övriga mottagare

Vi kan i förekommande fall lämna ut dina person­uppgifter till andra mottagare än de som angivits ovan för att följa tillämpliga lagar och föreskrifter, en begäran eller ett föreläggande från en behörig domstol eller myndighet, samt för att tillgodose vårt berättigade intresse av att fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk.

Vidare kan dina person­uppgifter komma att lämnas ut till potentiella förvärvare i samband med en fusion eller en överlåtelse för att tillgodose vårt berättigade intresse av att genomföra den aktuella transaktionen.

Pappa och son tillsammans

Så behandlar vi person­uppgifter

Inom Afa För­säkring behandlar vi dagligen person­uppgifter av olika slag. Vår målsättning är att du ska känna dig trygg när du lämnar dina person­uppgifter till oss.