Skicka dokument och komplettera ärende
Logga in på Mina sidor med BankID för att komplettera ditt ärende med till exempel läkarintyg, dokument, kvitton eller foton. Gäller alla försäkringar utom Tjänstegrupplivförsäkring och Försäkring om avgångsbidrag (arbetsbrist). Dit skickar du dina dokument med brev.
Ärenden du kan komplettera digitalt
När du är inloggad i Mina sidor kan du komplettera ärenden som handlar om:
sjukdom,
arbetsskada,
smittbärarpenning,
föräldrapenningtillägg.
Du loggar in i Mina sidor med BankID. Om du inte har BankID skickar du istället in dina dokument per post.
Uppladdade dokument
Uppladdade dokument går att se direkt på Mina sidor. Därefter kommer ditt dokument hanteras och granskas innan det går vidare till din handläggare.
Ärenden du bara kan komplettera via post
Du skickar in dina dokument per post när det handlar om:
dödsfall (Tjänstegrupplivförsäkring, TGL),
arbetsbrist (Försäkring om avgångsbidrag, AGB).
Postadress att skicka dokument till
Om du kompletterar ditt ärende per post, skickar du brev till:
Afa Försäkring
106 27 Stockholm
Personuppgifter för försäkrade
För att vi ska kunna behandla din anmälan behöver vi hämta in och hantera uppgifter om dig. Till exempel namn, adress och vilken arbetsgivare du har.