Skicka dokument och komplettera ärende

Logga in på Mina sidor med BankID för att komplettera ditt ärende med till exempel läkarintyg, dokument, kvitton eller foton. Gäller alla försäk­ringar utom Tjänste­grupp­liv­försäkring och För­säkring om avgångs­bidrag (arbetsbrist). Dit skickar du dina dokument med brev.

Ärenden du kan komplettera digitalt

När du är inloggad i Mina sidor kan du komplettera ärenden som handlar om:

  • sjukdom,

  • arbetsskada,

  • smittbärar­penning,

  • föräldra­penning­tillägg.

Du loggar in i Mina sidor med BankID. Om du inte har BankID skickar du istället in dina dokument per post.

Logga in och komplettera ärende

Uppladdade dokument

Uppladdade dokument går att se direkt på Mina sidor. Därefter kommer ditt dokument hanteras och granskas innan det går vidare till din handläggare.

Ärenden du bara kan komplettera via post

Du skickar in dina dokument per post när det handlar om:

  • dödsfall (Tjänste­grupp­liv­försäkring, TGL),

  • arbetsbrist (För­säkring om avgångs­bidrag, AGB).

Postadress att skicka dokument till

Om du kompletterar ditt ärende per post, skickar du brev till:

Afa För­säkring

106 27 Stockholm

Ung tjej i verkstad

Person­uppgifter för försäkrade

För att vi ska kunna behandla din anmälan behöver vi hämta in och hantera upp­gifter om dig. Till exempel namn, adress och vilken arbetsgivare du har.