Anmäl vid arbetsbrist (AGB)

Har du anställda som har blivit uppsagda på grund av arbetsbrist? Då kan de få ersättning från vår för­säkring om avgångs­bidrag (AGB). Du som arbetsgivare hjälper till med anmälan tillsammans med de anställda.

Logga in som arbetsgivare

Anmäl en i taget med anmälnings­blankett

Här nedanför kan du ladda ner blanketten. Du fyller i fälten 1 till och med 10 i blanketten, och den anställda fyller i fälten 11 till och med 12.

Anmälan kan skickas in i samband med att anställningen upphör. Kom ihåg att anmälan måste göras inom två år från det att anställningen avslutats.

Anmäla flera samtidigt via fil

Är det flera som har blivit uppsagda på grund av arbetsbrist kan du som arbetsgivare skicka in en fil med uppgifter om alla personer. Kontakta oss så berättar vi mer om hur du gör. Du når oss på 08 696 49 49 eller etjanster@afaforsakring.se

För att sedan skicka in filen behöver du vara ansluten till våra e-tjänster. Ta reda på hur du blir ansluten.